En l’actualitat i dins el sector empresarial es va introduint, cada cop més, la idea d’estar present en les plataformes on s’involucren les relacions amb usuaris. A través de les xarxes socials es busca la reputació de la marca i la fidelització amb els clients perquè aquesta sigui elevada i perpetuada en el temps.
A partit d’aquí podem constatar l’existència, a grans trets, de dos tipologies de plataformes amb funcionalitats diferents i que depenent de l’interès o objectiu d’una empresa, hi participaran o per el contrari les obviaran.
En primer lloc hi trobem les xarxes socials horitzontals, caracteritzades per englobar dins elles als usuaris i sense una voluntat de segmentació a través d’algun tema específic. Facebook i Twitter serien les principals referències.
En segon lloc s’hi disposen les anomenades xarxes socials verticals, jerarquitzades al voltant d’un eix temàtic perquè els usuaris que interactuen dins de les pròpies, assoleixin l’objectiu específic pel qual les utilitzen.
D’aquesta manera les podem desglossar com us presentem a continuació:
- Relacionades amb l’oci i l’entreteniment: Tripadvisor, minube, Foursquare, Airnbnb, Trippy ,Everplaces etc…
- Relacionades amb l’àmbit de caire professional: Linkedin, About.me, Universia etc…
- Ambientades amb la cerca de relacions personals o amoroses: Tinder, Meetic, Badoo, Easyflirt, Zoosk etc…
- De continguts específics: Youtube (lloc específic de publicació de vídeos), Pinterest (específic per imatges), Flickr etc…
És important entendre que els diferents tipus de xarxes es poden complementar a la perfecció ja que moltes vegades podem trobar dificultat en la migració de continguts que podrien ser totalment utilitzables en qualsevol de les esmentades.
D’aquesta manera i com a tall de conclusió podríem dir que les empreses abans d’endinsar-se a qualsevol de les xarxes socials que s’integren ara mateix en el mercat, han d’establir clarament l’objectiu principal del perquè s’hi vol tenir presència i informar-se prèviament de l’ús d’aquestes per no emportar-se una decepció al no aconseguir els resultats esperats.
Comentaris Oberts