La newsletter segueix essent una de les eines més eficaces dins del Màrqueting Online però, com tot, presenta tant avantatges com inconvenients. Te’n mostrem alguns:
Avantatges d’utilitzar una newsletter:
- És una manera senzilla i directa de comunicar-te amb els teus clients o usuaris. Podràs informar-los en primera mà de totes les novetats de la teva marca.
- El correu es sol revisar diàriament, de manera que és relativament senzill que els teus usuaris vegin el teu email.
- Els subscriptors són usuaris que prèviament s’han subscrit al teu blog o al teu lloc web i estan interessats a rebre informació, és un filtre perfecte.
- Aquest tipus de comunicació és ideal per estrènyer llaços amb els teus clients.
Inconvenients d’utilitzar una newsletter:
- Perquè les llistes augmentin necessitem que els usuaris es subscriguin.
- Una vegada enviada la newsletter, la nostra feina ja està feta i només ens queda esperar a que l’usuari l’obri.
- Un cop obert, hem d’intentar guiar a l’usuari amb el nostre contingut perquè es dirigeixi allà on volem.
Però…com podem fer que veritablement funcioni? Us deixem alguns trucs d’Email Màrqueting que milloraran notablement les vostres newsletters
- Utilitza negretes per destacar contingut
- Redacta utilitzant guions, nombres o llistats
- No escriguis en MAJÚSCULES
- Crea bases de dades de qualitat
- Respecta la periodicitat
- Personalitza els correus amb el nom
- Afegeix enllaços a les imatges
- Publica els dimarts i els dimecres
- Evita paraules associades a correu brossa en l’assumpte i aposta per punts suspensius més que per un punt final.
- No abusis de les trucades a l’acció
- Afegeix testimonis reals
- Inclou elements visuals que aportin valor
- Equilibri entre informació promocional i contingut de qualitat
- Aporta contingut exclusiu
- Transmet urgència
Comentaris Oberts