Si alguna APP o xarxa social ha experimentat un gran creixement en quant a popularitat aquests darrers mesos de 2020 és, sense cap mena de dubte, TikTok. Es va crear al 2014 sota el nom de Musical.ly, i és actualment una de les xarxes socials més descarregades i amb més usuaris del món.
Si fa tant de temps que està activa, què és el que l’ha fet ressorgir? Fins no fa gaire, TikTok tenia un públic considerablement jove, amb edats d’entre 12 i 18 anys, i el contingut que predominava eren coreografies, Lip Sync i vídeos d’humor. Aquesta predominança de públic tan jove va ser la seva barrera inicial: la majoria d’usuaris percebia TikTok com una APP per a un públic molt jove.
No obstant, aquests darrers mesos (en especial després de l’inici del confinament a causa del COVID), els públics que fan servir aquesta xarxa social han canviat: el públic més jove segueix predominant (un 20% dels usuaris de TikTok tenen entre 10 i 19 anys), però els usuaris amb edats d’entre 20 i 29 anys constitueixen ara aproximadament un 14% del volum d’usuaris de la xarxa social, seguits dels usuaris d’entre 40 i 49 anys, que formen aproximadament un 10% dels usuaris totals. Sembla que el públic més adult comença a perdre la vergonya a fer challenges, reptes o vídeos d’humor, oi?
Com es pot fer publicitat a TikTok?
A mesura que les descàrregues i els usuaris a la xarxa social han anat en augment, també ha anat creixent la publicitat que trobem a aquesta APP. Anuncis, tendències patrocinades, promocions en vídeo… són diversos els formats de publicitat que hi trobem.
No obstant, la publicitat a TikTok no funciona igual que a altres xarxes, com Facebook o Instagram, on pots gestionar les promocions a través del teu propi espai, sinó que per publicitar-se a TikTok és necessari contactar amb la pròpia xarxa a través d’un formulari exclusivament per anunciants.
És recomanable afegir TikTok a les meves xarxes socials de marca o d’empresa?
Com moltes coses en el sector de la comunicació, depèn de cada cas. Per respondre a aquesta pregunta cal tenir molt en compte les característiques d’aquesta xarxa, la seva naturalesa i els seus usuaris actuals i potencials, per valorar si encaixa amb una marca o empresa concreta.
Què opines d’aquesta xarxa social? Ets un dels nous usuaris? Esperem que aquesta informació t’hagi estat útil per conèixer i entendre millor aquesta xarxa social emergent!
Comentaris Oberts