La televisió porta dècades dominant els pressupostos publicitaris i essent la gran plataforma que els anunciants feien servir per arribar a les audiències. Però, ara segueix essent així?
Ara mateix no és que la inversió digital superi a la televisió, es que ho fa només la inversió en xarxes socials. És cert que tant la televisió com les xarxes socials atrauen una gran quantitat d’inversió publicitària, però si tenim en compte les hores dedicades per part dels consumidors i usuaris a cada plataforma, les xarxes socials superen ja a la televisió.
Les projeccions i els estudis realitzats assenyalen que les xarxes socials s’emportaran el 39,1% de tota la inversió publicitària global al 2022, tot i que suposa únicament el 21,4% del temps de consum de mitjans diari. Veiem que hi ha un desfasament entre el temps i els recursos destinats.
Molt més gran però, és el desfasament entre la televisió i la inversió. Aquesta s’emportarà el 31,5% dels pressupostos de publicitat de les marques de tot el món, tot i que els consumidors només li dediquen el 16,1% del seu temps. Pràcticament la inversió publicitària dobla el temps que en realitat té a la televisió.
La inversió en televisió lineal està decididament inflada. Actualment, doncs, el vídeo online i la inversió publicitària en streaming està en una situació molt més similar.
Tocarà doncs fer un replantejament dels pressupostos i l’estratègia en màrqueting per part de les agències publicitàries i les empreses, i destinar tots els esforços en les xarxes socials? Funciona realment millor aquests mitjans de comunicació que no els tradicionals?
Comentaris Oberts