En quant a definició, l’inbound màrqueting és una metodologia que combina tècniques de màrqueting i publicitat no intrusives amb la finalitat de contactar amb un usuari al principi del seu procés de compra i acompanyar-lo fins a la transacció final.
El seu principal objectiu és contactar amb persones que es trobin en el procés de compra d’algun producte, en cada fase que es trobin s’aplica una tècnica diferent. Es tracta d’oferir valor d’una forma no intrusiva, a diferència de la publicitat tradicional, cosa que fa que els consumidors no sentin que el fi és aconseguir vendes.
Quines són les seves etapes?
- Atracció: el que pretén és atraure tràfic cap a la nostra pàgina web. Es genera aquest interès generant contingut atractiu pel nostre possible client.
- Conversió: busquem la captació i generació d’usuaris que facilitin les seves dades a l’empresa. Augmentem la base de dades i significa captació de clients potencials.
- Tancament: és la qualificació i maduració dels registres anteriors amb l’objectiu d’aconseguir que el màxim d’aquests esdevinguin clients. En aquesta etapa podem utilitzar el software d’automatització de màrqueting que permet gestionar amb eficiència la BBDD, utilitzant un sistema CRM. També són una opció els Email – Lead nurturing, enviament massificat de correus personalitzats, segons les dades del client en qüestió.
- Fidelització: Va dirigida a aquells usuaris que ja són clients. Persegueix la fidelització del client perquè es converteixi en el nostre prescriptor. Per aquest objectiu el que l’empresa intenta és no perdre el contacte i seguir interactuant amb el client. Recordar que estem presents.
T’ajudarà seguir aquestes etapes, per atraure els clients generant interès en ells. Si necessites més informació, pots contactar amb Girona Social Media, experts en gestió de xarxes socials i elaboració de continguts per a web.
Comentaris Oberts