Actualment la publicidat exerceix un protagonisme molt elevat dins de les xarxes socials. L’aparició de les xarxes ha fet canviar de forma rellevant el que fins ara havia sigut el màrqueting més tradicional. La possibilitat de realització de campanyes publicitàries de pagament ha provocat una estratègia diferent ja que hi ha la necessitat imperativa de generar ingressos davant uns mitjans que són gratuïts per la gran majoria d’usuaris. Per aquest fet, moltes empreses o anunciants tradicionals encara no veuen amb exactitud els avantatges de publicitar-se a través dels nous canals.
Els formats són cada vegada més sofisticats amb l’objectiu principal d’aconseguir beneficis per tant a l’hora de programar una campanya publicitària s’ha de tenir en compte quin és l’objectiu pel qual la iniciem.
Podem desglossar en tres aquests objectius;
La notorietat: Buscar un reconeixement de la marca, que hi hagi una presència a l’entorn social i que en conseqüència tingui un impacte de cara els clients. Les campanyes de “viralització” de les grans empreses podrien ser un exemple destacable.
Creixement de la vinculació amb els clients: L’engagement és una de les facetes que més s’han de cuidar. Les relacions i la gestió dels clients repercuteix de forma vital en el funcionament d’una empresa. Les xarxes socials ajuden a crear un ambient de fidelització i proximitat.
Busca de leads i vendes: Les xarxes proporcionen un avantatge que possiblement en anys anteriors no existia. L’obtenció d’usuaris potencials a convertir-se en leads, és una de les opcions més buscades per les corporacions dins els entorns digitals. El pròxim pas hauria de ser que aquests leads arribessin a comprar els productes que se’ls ofereix.
Amb tot aquests procediments, la consecució d’informació dels usuaris resulta bastant accessible. Per aquest fet, si es vol aconseguir tots els objectius proposats, la campanya haurà de ser molt estructurada i encarada cap a les necessitats del client per tal que doni resultats positius.
Comentaris Oberts