Instagram, una de les plataformes socials més populars del món, ha estat el lloc de trobada per a usuaris i empreses a la recerca de connexions significatives i oportunitats comercials. Tot i això, des de fa uns mesos ha sorgit la proposta de treure els “m’agrada” a Instagram. Avui explorarem l’impacte d’aquesta funció per a les empreses que utilitzen aquesta plataforma com a eina clau per a la vostra estratègia de màrqueting i promoció.
Beneficis potencials per a empreses
- Enfocament en la qualitat del contingut: Sense la pressió d’obtenir una gran quantitat de “m’agrada”, les empreses es podrien centrar més a crear contingut d’alta qualitat i rellevant per a la seva audiència. Això fomentaria una estratègia més autèntica i centrada en el client, cosa que alhora podria millorar la percepció de la marca.
- Major connexió amb l’audiència: En eliminar els “m’agrada”, les empreses podrien encoratjar la seva audiència a interactuar més a través de comentaris i missatges directes. Això podria conduir a una connexió més gran i una millor entesa de les necessitats i preferències del públic objectiu.
- Menys competència per “likes”: Treure els “m’agrada” a Instagram, podria reduir la competència per l’atenció de l’usuari basada en la quantitat de “m’agrada” que aconsegueix una publicació. En lloc de buscar desesperadament likes, les empreses podrien centrar-se a generar contingut que generi interès genuí.
Desafiaments potencials per a empreses
- Mesurament d’èxit: Els “m’agrada” actuals proporcionen una manera ràpida de mesurar l’impacte i la popularitat d’una publicació. Sense aquesta mètrica visible, les empreses poden trobar més difícil mesurar l’èxit del contingut i determinar quin tipus de publicacions ressonen més amb la seva audiència.
- Avaluació del rendiment: Per a moltes empreses, els “m’agrada” són un indicador clau per avaluar l’efectivitat de les campanyes de màrqueting a Instagram. Sense aquesta mètrica, poden enfrontar dificultats per determinar quines estratègies estan funcionant i quines necessiten ser ajustades.
- Associacions i col·laboracions: Les marques sovint busquen col·laborar amb influencers i altres empreses que tinguin un alt nombre de “m’agrada” a les seves publicacions. L’eliminació d’aquesta mètrica podria fer que sigui més complicat seleccionar col·laboradors adequats per a les vostres campanyes.
La possibilitat de treure els “m’agrada” a Instagram per a empreses ha generat un debat significatiu a la comunitat de màrqueting digital. Tot i que l’eliminació podria impulsar més autenticitat i enfocament en el contingut de qualitat, també presenta desafiaments en termes de mesurament i avaluació del rendiment.
Vols saber quines serien les millors solucions per al teu compte d’empresa en guitar els “m’agrada” a Instagram? Contacta amb nosaltres i comencem a parlar de la teva nova estratègia de xarxes socials.
Comentaris Oberts