Sabem que les emocions ajuden a persuadir, oi?
Si enriqueixes els teus textos amb paraules sensorials t’ajudaran a fer sentir als teus lectors el que estàs explicant.
A continuació t’expliquem el que has de fer si vols que el llenguatge sensorial sigui el teu aliat:
Per començar, descriu escenes fàcils d’imaginar, que facin transportar el lector a un món de sensacions. També pots afegir detalls relacionats amb les olors, sabor, sons, sensacions tàctils o percepcions visuals.
Per exemple, quan parlem d’alguna cosa cruixent, t’imagines el soroll que fa alguna cosa trencant-se dins la boca, en canvi quan parlem d’una massa espessa ens imaginem tot el contrari a alguna cosa lleugera.
Com ho fem per activar cada sentit?
En el cas de la vista, pots utilitzar paraules que descriuen textures, formes o colors. En canvi pel gust, parlem sobre conceptes que facin referència a sabors com, per exemple, salat, dolç o amarg i per l’olfacte paraules que expressin olors; dolç, afruitat, fumat…
Parlant sobre l’oïda pots fer menció a paraules que et transportin a sons i en el cas del tacte utilitza paraules que descriguin sensacions que perceps mitjançant la pell; per exemple, humit, esquerdat, viscós o rugós.
Utilitza aquest tipus de paraules per enriquir les teves descripcios i juga amb metàfores per ajudar als lectors a visualitzar el que expliques com si ho estiguessis vivint.
Esperem que aquests consells et siguin d’ajuda a les teves campanyes publicitaries!
Comentaris Oberts