Parlem sobre el Briefing a publicitat

El brífing és un document breu com el mateix nom indica on s’explica les especificacions d’un projecte. Existeixen diferents tipus de brífing i cadascú compleix unes característiques. Però generalment és un document que conté què es vol fer, per a què, quan i amb quins recursos es disposa. Existeix el brífing creatiu, el de negocis i el de màrqueting, però en el blog d’avui ens centrarem en el publicitari.

El brífing serà de gran ajuda per als professionals que el rebran. Si s’explica de manera detallada la idea de projecte totes les parts que formin part d’ell s’entendran. Això vol dir que s’haurien d’evitar tecnicismes propis del sector de l’empresa. O bé, anotar requisits legals si n’hi ha. En definitiva aquells detalls importants per a la campanya.

En el brífing publicitari l’anunciant haurà d’entregar el document a l’agència o els professionals que desenvolupin la campanya de comunicació. La informació d’aquest brífing sol ser una introducció de l’organització o marca, objectius que es volen assolir, a quin target o públic objectiu pretén arribar i el to en la comunicació. D’altra banda, també hauria d’incloure un pressupost i un timing establert. Pot passar que l’agència cregui que es poden fer matisos o suggeriments de millora i ho vulgui comunicar al client. Quan això passa, al document se li anomena contrabrífing.

El brífing segueix una estructura molt senzilla. Si es té la informació necessària, es redacta de manera ràpida. Però si tens dubtes de com començar-lo a Internet trobaràs molts exemples de brífings!

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>