Què és?
El neuromarketing és la disciplina que, partint d’un estudi científic, permet trobar les tècniques per a optimitzar la conversió dels productes i serveis d’una marca gràcies a un major coneixement del comportament de l’usuari en el procés de compra. D’aquí ve que conèixer com funciona el subconscient en aquest sentit sigui clau per a treballar en la millora de l’experiència de l’usuari.
Com funciona?
Mitjançant l’aplicació i l’estudi del que és el neuromarketing, podem analitzar el nivell d’atenció i les respostes sensorials del consumidor enfront de diferents estímuls.
A través d’aquestes respostes podem comprendre com reacciona el cervell davant els estímuls de la nostra campanya de màrqueting i, per tant, el comportament i pensament dels consumidors i usuaris que la vegin.
D’aquesta manera podrem ser capaços de condicionar una resposta en l’usuari, sabent com se senten, pensen i actuen els consumidors.
Tipus de neuromarketing
Neuromarketing visual: és el que es basa en el sentit de la vista. Paraules com gratis, oferta, rebaixes… o recursos com arrodonir els preus a 0,99, poden ser alguns recursos per al neuromarketing visual. També ho són alguns colors com el groc, que suggereix oferta, el blau per a productes frescos o el verd per a productes ecològics.
Neuromarketing auditiu: és el que se centra en el sentit de l’oïda per a aconseguir els seus objectius. S’usa sobretot en recursos sonors com la música que podem escoltar en una botiga. Mentre que a les botigues de roba la música és ràpida i animada, en els comerços per a la llar és més relaxant.
Neuromarketing kinestèsic: és el que es basa en el tacte, el gust i l’olfacte. Encara que és el menys usat, té un potencial increïblement alt en la manera en la qual incrementa el desig del consumidor en rebre un cert estímul.
Comentaris Oberts