Les mètriques del social media

Actualment, les xarxes i els mitjans socials en el món digital han agafat una importància capital i es troben presents en molts dels processos que incideixen en el comerç online. Parlem sobretot de l’adquisició, on s’inverteix per aconseguir un públic contrastat i la conversió, aquella fase on es vol convertir un visitant en un comprador.

A propòsit d’això, gràcies als social media, els moments previs a tot allò anomenat com la propagació i la consistència d’una marca, s’ha convertit digital i conseqüentment mesurable. Tot el que nosaltres efectuem en l’era digital és potencialment analitzable i per tant es pot adquirir informació i preses de decisió de forma immediata.

Els tres objectius o KPI dins aquests entorns i que són més rellevants, serien els d’abast, atenció al client i engagement.

La mètrica d’abast ens permet conèixer des d’on i de quina manera el nostre públic o els usuaris en l’àmbit general, parlen de la nostra empresa. L’eina SocialMention, és una de les més efectives que podem trobar.

L’atenció al client és el mètode de connexió entre usuaris i empresa. Ens indica la quantitat dels nostres seguidors que poden tenir problemes i quina és la capacitat que tenim per a donar-li solució.

El engagement correspondria a tot allò que es relaciona amb les interaccions de la gent en el nostre marc de xarxes socials. Des d’aquest punt podem extrapolar informació per tal de desxifrar quina és la nostra repercussió amb la gent.

Tenint en compte totes aquestes activitats, tampoc podem deixar de costat el volum de visites que rebria el nostre lloc web a través de les diferents xarxes, sigui per mètodes orgànics o de pagament a través dels ads.

umbrella

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>