Aquesta àrea del màrqueting segurament és de les menys conegudes per les empreses i els consumidors. La creació de vincles emocionals entre una marca o negoci amb el client a través de la memòria olfactiva té com a objectiu fidelitzar i augmentar les vendes.
Com funciona?
El seu funcionament és simple. Una vegada es té el públic objectiu definit es busquen els aromes que van acord amb aquest. Aquest pas és el més important de tots, perquè en el cas que hi hagi una mala elecció, podem perdre clients o atraure públic que no és consumidor nostre, per tant, no comprarà.
A partir d’aquest estudi, es crea una fragància a través de components químics i naturals que serà part de la imatge corporativa de l’empresa i que el client vincularà directament amb la nostra firma i el nostre logotip. És a dir, no podem vendre el que no som perquè ens identificaran amb l’olor.
Finalment, es posarà el producte a les botigues o punts estratègics i s’analitzarà el seu efecte. Es poden fer modificacions de components.
Els beneficis
Els beneficis que en podem extreure són molts més dels que es poden imaginar. Un consumidor només recorda el 5% de les imatges que veu, un 2% del que escolta, un 1% del que toca i un 35% del que olora. És a dir, el màrqueting olfactiu és una arma molt poderosa si se sap utilitzar.
Moltes firmes importants ja fan servir aquesta tècnica, hi ha diversitat de productes però funciona en tots els àmbits si el que vols és crear branding.
Trobem Disney, Zara, Roll Royce, Partit Socialista Oberer Espanyol, Dunkin Donut… entre altres.
Comentaris Oberts