El desenvolupament de la tecnologia de smartphones i tablets ha repercutit en l’ evolució considerable del màrqueting dissenyat especialment per a dispositius mòbils.
El tret més característic és que el mòbil és considerat un objecte més personal que no pas un ordinador. Ho associem a una sola persona i per tant els continguts que es poden enviar poden ser totalment personalitzats i adaptats a un individu en concret.
Podríem desglossar una sèrie de paràmetres que esdevindrien les principals facetes en què s’ha de basar un negoci si vol fer un bon màrqueting mòbil.
- La primera consideració, i que no es pot deixar passar per alt, és entendre que els usuaris fan un ús excessiu dels dispositius, tant de smartphone com de tablet. A partir d’aquest punt hem de vigilar per no cometre un excessiu tràfic d’informació.
- Evitar la invasió de la privacitat. Els missatges que volem enviar han d’estar prèviament acordats pel client. Sense molestar i en hores no intempestives.
- En l’àmbit general, els usuaris de mòbils que estan interessats en un producte, busquen i comparen a diferents llocs per tal de trobar les millors ofertes i les que més s’adaptin a les seves necessitats. D’aquesta manera, és important establir promocions o ofertes que actuïn com a reclam.
- Com ja s’ha comentat, és de vital importància personalitzar els missatges. Han de ser dissenys atractius i amb un contingut de valor alt per tal que aquells que ho llegeixin se sentin importants i accedeixin almenys a la lectura.
- Per últim, s’hauria de conèixer plenament els diferents sistemes operatius o plataformes per tal d’estar en alerta si es produïssin canvis en les actualitzacions.
Comentaris Oberts