Segur que més d’una vegada has comprat un producte sense necessitar-lo i, un cop arribes a casa, et preguntes: per què? Doncs bé, d’entre altres estímuls, el màrqueting emocional en té part de culpa i en aquest post t’ho expliquem!
Des de fa anys les empreses buscaven una estratègia de vendes molt més potent que el clàssic estil d’oferir un servei o producte, volien fer que el client es sentís part de la mateixa marca.
A partir d’aquestes inquietuds va sorgir el màrqueting emocional, el qual té quatre pilars principals:
- Vincle afectiu marca-consumidors: El primer pas és que el públic connecti amb la marca en concret (a través de campanyes publicitaries i estratègies de marqueting). Però també les empreses han d’escoltar els clients, saber què volen i satisfer les seves necessitats d’una manera efectiva.
- Experiències, sensacions, emocions: Perquè els objectius del primer pilar funcionin ha d’existir una relació afectiva. Aquesta es pot aconseguir a través d’un storytelling que sigui capaç de crear connexions emocionals i vendre vivències.
- Lovemark: Una lovemark és una marca per la qual tens un amor incondicional, t’enganxa al 100%. Aquest fet fa que indirectament tinguis una fidelitat per X firma i que sigui sempre la teva preferència respecte a la competència. Ara bé, s’ha de saber mantenir aquest amor i aquesta atracció que estem creant cap a la nostra empresa.
- Màrqueting de continguts: És qui s’encarrega de crear informació rellevant que atregui els clients.
A través d’aquest podem saber què interessa al nostre públic i com comunicar-nos, com i per on podem transmetre el que volem dir.
Així doncs, el màrqueting emocional és una tècnica molt efectiva tant de vendes com de fidelització de clients, ja que crea una relació “d’amor” entre una marca i el seu públic.
Si voleu saber com podeu aplicar aquest mètode a la vostra empresa no dubteu en contactar amb nosaltres!!
Comentaris Oberts