L’arribada de les xarxes socials a les nostres vides ha permès la creació d’una nova professió: els influencers. Però, què són els influencers? Aquest terme es refereix a un conjunt de persones conegudes per la societat, que per la seva manera de ser o la seva forma de pensar destaquen en les xarxes socials i expressen les seves opinions sobre algun tema en concret exercint una gran influència sobre les persones que els segueixen. Aquests interactuen al llarg del dia amb els seus seguidors convertint-se així en líders d’opinió i guanyant-se una gran credibilitat a les xarxes socials.
Aquesta nova professió ha permès la col·laboració de les marques amb els anomenats influencers. Aquesta cooperació és coneguda en el món del màrqueting com màrqueting d’influencers.
Normalment les empreses busquen un influencer amb els mateixos ideals que l’empresa. Per exemple, en el cas d’una empresa d’esport, el normal és que es triïn a persones que practiquen esport de manera regular i els hàbits són saludables.
I llavors, quins beneficis poden aportar els influencers per a les marques? En primer lloc, que un influencer parli del teu producte en les seves xarxes socials fa que s’origini molta conversa i que conseqüentment, es generi molt trànsit a la pàgina web de l’empresa. Així mateix, moltes marques acorden descomptes associats a l’influencer i així aconsegueixen incrementar les vendes.
Un altre benefici resideix en el fet que la selecció guanya prestigi i reputació, gràcies a la reputació associada a l’influencer. A més, la majoria dels seus seguidors són millennials, un públic objectiu que passa molt de temps connectata les xarxes socials i que té una gran facilitat per a la compra.
Comentaris Oberts