En els darrers anys, es va parlant molt del màrqueting digital i de la gran oportunitat que suposa, però tot i així segueix essent un gran desconegut per a moltes empreses que encara no aprofiten totes les possibilitats que aquest els hi ofereix. Us portem alguns dels errors més comesos en les estratègies de màrqueting digital:
- No diferenciar entre estratègia i tàctica: L’estratègia és el QUE, mentre que la tàctica és el COM. Abans de començar a pensar quines eines utilitzarem, a quines xarxes socials serem presents, quin tipus de publicitat escollirem… cal tenir molt clara la nostra estratègia i definir quin és el nostre target, quina posició volem tenir al mercat…
- No invertir en branding: Les ganes de tenir presència online a vegades fa que ens oblidem de pensar quin estil volem donar a les nostres comunicacions i com volem transmetre els nostres missatges.
- No controlar les conversions: Un gran nombre d’empreses inverteixen en publicitat digital sense tenir en compte el retorn que aquestes inversions els generen. Una bona analítica amb control sobre les conversions ens ajuda a millorar en les nostres campanyes.
- Actualitzar els perfils de les xxss amb poca freqüència: Amb ser a les xarxes socials no n’hi ha prou. S’ha de dur una gestió freqüent per tal de poder crear una comunitat i conversar amb els nostres seguidors. Les xarxes socials són un canal per parlar de manera directa amb els nostres clients i hem de ser accessibles i propers.
- No coordinar el contingut del blog amb el SEO: escriure un blog sense dur a terme una anàlisi de SEO ens suposa perdre una gran oportunitat d’arribar als nostres clients potencials. Coordinar l’estratègia de màrqueting amb el contingut del blog pot ajudar que més persones interessades en els nostres productes o serveis ens trobin.
- Pensar que la feina està feta un cop es llança la web: Les tendències van canviant i ens hem d’adaptar. Ja sigui a nivell de disseny, d’informació… les pàgines web s’han d’anar adaptant a tots els canvis i novetats per tal de no quedar endarrere.
- No tenir analítica incorporada a la web: Encara hi ha un gran nombre d’empreses que no utilitzen cap servei d’analítica i per tant no tenen cap control sobre el funcionament de la seva web. Disposar d’un programa com ara Google Analytics ens pot ajudar no només a conèixer el tràfic de la nostra web i la seva procedència, sinó a detectar possibles debilitats o fortaleses de la nostra pàgina.
- No tenir el target ben definit: Gràcies als mitjans digitals, tenim moltes maneres d’arribar al públic que realment ens interessa i per tant podem reduir costos. Per tal de poder-ho fer, cal que tinguem definit a qui ens dirigim.
Comentaris Oberts