Marketing de posicionament: coneixes aquest concepte? Pot ser relativament fàcil d’entendre, però posar-ho en pràctica requereix de temps i recursos eficaços per extreure’n tot el profit.
Actualment la percepció que tenen els consumidors sobre una marca o producte té més importància que mai; per això, marques, productes i empreses estudien al mil·límetre el procés comunicatiu, des de la primera impressió fins la conversió, per assegurar-se que el posicionament del producte és l’adequat.
Però, què és el marketing de posicionament?
El marketing de posicionament fa referència al lloc on, mentalment, un consumidor situa una marca o producte dins el mercat. En aquest posicionament té un important valor la identitat de marca, que és la que orienta als públics a l’hora de situar-la dins el mercat.
Com definir la millor estratègia de posicionament?
En un aspecte tan ampli com pot ser el marketing de posicionament, és evident que cada cas és diferent, i que cada marca haurà de prendre un camí adaptat a les seves circumstancies. No obstant, us compartim un pla d’acció base que pot servir com a punt de partida:
- Compara’t. El primer pas és saber contra qui competeixes; per això, en primer lloc et recomanem que estudiïs a la teva competència, observant punts forts com febles per identificar oportunitats que et portin a un bon lloc dins el mercat.
- Estudia l’entorn. Un cop sàpigues a qui t’enfrontes, hauràs de definir molt bé el terreny de joc: com es posiciona la teva competència dins el mercat, quins altres factors el condicionen, etc.
- Troba el teu lloc. Un estudi de la competència i de l’entorn hauria de poder donar-te alguna pista sobre quin és el millor posicionament per la teva marca o empresa.
Esperem que aquesta informació us sigui d’ajuda! Si bé és cert que aquestes pautes poden ajudar-te a establir un punt de partida, sabem que elaborar un pla de posicionament optimitzat i complet pot ser bastant complicat. Si tens qualsevol dubte, o necessites ajuda professional a l’hora de definir la teva estratègia de posicionament, contacta amb nosaltres sense compromís!
Comentaris Oberts