La importancia de les xarxes socials per al teu negoci

Si tens un negoci, segur que algun cop t’has preguntat quina és la importància de les xarxes socials per al teu negoci. Amb l’evolució de les tecnologies, cada cop és més important per a les empreses i els negocis tenir una bona presència a determinades xarxes socials.

Per això, en el blog d’avui t’explicarem les claus per a entendre la importància de les xarxes socials per al teu negoci. Som-hi!

Apropament

En primer lloc, hem de saber que les xarxes socials són una de les eines que les empreses tenen a disposició per apropar-se als seus públics d’una manera molt més natural i propera. Per això, la importància de les xarxes socials per al teu negoci, rau en saber gestionar aquesta eina. Es crea una zona on l’usuari pot interactuar amb el contingut de la marca sense ser intrusiu ni comercial. Es tracta d’humanitzar la marca i mostrar que rere un producte o servei hi ha persones que hi treballen.

Interacció

Les xarxes socials també permeten a l’empresa no només rebre feedback dels seus seguidors, sinó poder mantenir una relació amb ells. El fet de poder fer preguntes als usuaris, respondre dubtes i comentaris, etc., permet conèixer als públics de manera molt més exhaustiva i augmentar la interacció amb ells. Permet formar part del dia a dia del target de l’empresa a través dels seus telèfons, quelcom que genera un sentiment de pertinença.

Segmentació

Les xarxes socials permeten al les empreses dirigir-se a un públic molt més concret i segmentat. És a dir que l’empresa pot comunicar informació actualitzada i a temps real, a un públic que manté interès pel producte, el servei o la marca. Les empreses poden dirigir-se principal i exclusivament al seu públic d’interès, però per altra banda, també es pot fer ús de les xarxes socials per a apropar-se a nous clients potencials.

Vitrina virtual

Un punt fort de les xarxes socials és que permeten publicar i organitzar el producte o servei que la marca ofereix. Per tant, quan un consumidor arriba a un dels perfils de l’empresa, pot informar-se sobre diversos aspectes com el contingut, la filosofia, la comunicació… i seguir el dia a dia, novetats, millores i altres dades que l’empresa vol donar a conèixer. Les xarxes socials poden ajudar a presentar el seu producte com si es tractés d’una vitrina virtual.

Venda online

Relacionat amb el darrer punt, trobem la venda online a través de xarxes. És innegable que, a la majoria de casos, l’objectiu final de l’empresa serà aconseguir un retorn de la inversió feta a xarxes, i normalment s’aconseguirà a través de vendes del seu producte o servei. Gràcies a la presència constant de la marca i a la presentació regular dels productes, el target té al cap de manera molt més concisa i clara el producte en qüestió. Les xarxes socials tenen l’opció de venda directa o enllaçada, gràcies a la qual el consumidor pot clicar directament sobre la imatge del producte i comprar-lo al moment, d’aquí la importància de les xarxes socials per al teu negoci.

Comunitat

Un dels avantatges de les xarxes socials per al teu negoci, com bé hem comentat en els punts anteriors, és generar interacció amb el públic. D’acord amb aquest avantatge, és important tenir en compte que sovint el nostre target té punts en comú, i que és interessant crear una comunitat. Un espai on puguin compartir aquests punts en comú, i on puguin mantenir una relació estreta amb l’empresa i altres consumidors o usuaris de la marca.

 

I aquests són només alguns dels avantatges de les xarxes socials per al teu negoci. Si les comences a fer servir i a esprémer al màxim les seves funcionalitats, segur que en descobriràs un munt més! Esperem que t’hagi quedat clar la importància de les xarxes socials per al teu negoci. Si necessites un cop de mà amb la gestió de les teves xarxes socials professionals, no dubtis a contactar amb nosaltres i ens encarregarem d’optimitzar-les al màxim per la teva empresa!

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>