La comunicació interna és la comunicació de l’empresa dirigida als seus públics interns, especialment els empleats de la institució. Des de Girona Social Media, intentem promoure al màxim aquestes accions per implicar i motivar als nostres treballadors. L’objectiu de la C.I és fer partícips als treballadors de les línies de treball i crear motivació i implicació en els projectes que s’impulsen. La comunicació interna neix com a necessitat creada per l’entorn empresarial on els canvis són cada cop més ràpids. No hi ha un model estàndard que sigui aplicable per a cadascuna de les institucions, però els mètodes adaptats a cada empresa poden ser de gran ajuda.
Adaptar la comunicació interna a l’entorn digital és molt important per la gestió de les Relacions Públiques 2.0. Els treballadors són els principals ambaixadors de les organitzacions: Si els teus treballadors parlen malament de tu, els teus públics externs probablement també ho facin.
Les principals tècniques de comunicació interna són: Creació d’un pla de comunicació interna, creació d’un manual per empleats, publicacions institucionals o “newsletters”, cartelleres, circulars, reunions regulars, bústia de suggeriments, e-mail o creació d’intranets.
Desde Girona Social Media lluitem cada dia per aconseguir que els nostres treballadors es sentin el més còmodes possibles, incorporant, en la mesura del possible, els avenços tecnològics del moment per afavorir aquest procés d’intercanvi d’informació entre la direcció i els nostres treballadors.
I vosaltres, quines tècniques de comunicació interna utilitzeu a la vostra empresa?
Comentaris Oberts