Si estàs familiaritzat/da amb el món del màrqueting, és possible que hagis sentit bastant a parlar dels Key Performance Indicators, més coneguts com KPIs. Avui us parlem d’aquests importants indicadors!
El concepte de KPI (Key Performance Indicator) es refereix a una sèrie de mètriques que ajuden a les empreses a valorar si les accions que s’han realitzat han estat eficaces i productives i, per tant, si s’han complert els objectius que s’havien establert al principi de l’estratègia.
Aquest tipus de mètriques poden ser utilitzades en qualsevol empresa, ja que ens indiquen de manera numèrica si s’ha arribat on s’havia marcat a principi de l’estratègia. Però és molt habitual que les empreses que les utilitzen siguin aquelles que tenen presència online i que per tant, utilitzen el màrqueting digital per portar a terme la seva activitat.
Però, per a què serveixen? Ens permeten mesurar de manera molt més precisa, objectiva i fiable tota la informació que ens aporten les bases de dades. Així mateix, ens ajuden a tenir una visió més globalitzada de la situació de l’empresa i com a conseqüència, determinar els seus punts forts i els seus punts febles.
Anem amb alguns exemples per deixar-ho més clar. En el cas d’una empresa amb presència a les xarxes socials, alguns dels KPI ‘s que es podrien marcar són els següents:
- Augmentar 1.000 seguidors a Instagram.
- Incrementar el nombre de comentaris en un 4%.
- Aconseguir un 2% de conversió.
Et semblen pràctics i necessaris? Els apliques dins l’estratègia digital de la teva empresa?
Comentaris Oberts