Com és evident, i en el comerç electrònic es fa més palpable, ja que no tenim relacions físiques, és important establir una molt bona relació amb el client. Dins dels diferents paràmetres que poden portar a la compra final d’un usuari a la nostra botiga, n’hi ha que són de vital seguiment.
En primer lloc hi trobem la confiança cap al servei que volem donar. És a dir, la transparència que rep l’usuari de nosaltres. No podem deixar que l’usuari tingui dubtes del nostre portal, se li ha de facilitar tots els processos per tal que se senti còmode i segur. Per tant tenir un assessor durant la transacció i oferir un servei que doni resposta immediata, és sense cap mena de dubte un avantatge que pot resultar un tret diferencial respecte altres corporacions.
Seguidament el servei posterior a la venda és una de les pautes on es fidelitza el client, ja que en aquell moment és on hi ha més probabilitats tenen de tornar a fer una compra, sempre que els hi hagi resultat una bona experiència. Això es pot fer a través d’enquestes d’opinió o recomanacions posteriors que ajudin al client a sentir-se important i agrair-li la confiança en el nostre servei. Tot i això aquest pas no ha de semblar de cara al client una intenció per tornar a vendre sinó que hem de prioritzar el manteniment de la relació.
Totes aquestes accions representen un valor afegit que els usuaris tenen en compte a l’hora de triar on comprar. Si aconseguim una cartera de clients amplia a través d’aquestes accions, entendrem que no només seran clients d’una sola compra sinó que tindrem clients perdurables i estables, ja que l’atenció que hem proporcionat és igual o millor que el mateix producte.
Comentaris Oberts