Molt sovint els youtubers i influencers estan convençuts que els usuaris y fans saben distingir entre el que és publicitat i el que es contingut. Un estudi realitzat a Alemanya per l’empresa Bitkom demostra que això no és del tot cert, i a més deixa algunes dades interessants sobre el tema.
- El 48% dels usuaris percep un augment progressiu de publicitat online, sobretot a les seves xarxes socials. I s’ha descobert que són els joves els que més dificultats tenen per distingir publicitat de contingut.
- El 60% dels usuaris accepta la introducció de publicitat a les seves xarxes, ja que reconeix que sinó aquestes no serien gratuïtes. Els anuncis en general sempre acostumen a tenir una connotació negativa, però el 29% d’usuaris argumenten que a través del marketing online reben ofertes de productes o notícies que no rebrien a través d’altres medis.
Per últim els internautes destaquen la personalització de los anuncis, cosa que no troben a la publicitat convencional. Tot i així, més o menys la meitat de persones reconeixen desconfiar de la publicitat online. Un comportament típic de l’usuari és fer servir els anuncis a mode informatiu per buscar el que l’interessa pel seu compte.
Comentaris Oberts