La figura de l’influencer és un dels temes més comentats en el panorama de les xarxes socials. Un influencer és una persona que pel seu coneixement, credibilitat o presència, arriba a convertir-se en un preescriptor per una marca en un entorn online.
No existeix una tarifa fixa, però per tenir 100.000 seguidors una persona pot arribar a cobrar 1.000€ per la publicació d’una foto, i 3.000€ per tenir 500.000 seguidors. Aquesta és una de les raons per les que el marketing online ha canviat radicalment a tot el món. A España per exemple, aquest tipus de marketing facturarà al voltant de 14 milions d’euros.
Les característiques del fenomen influencer generen una masificació d’usuaris que intenten convertir-se en preescriptor per les marques. Moltes vegades fent us de pràctiques nocives per les plataformes: compra de seguidors, utilització de certes aplicacions externes, etc.
És per tot això que el concepte d’influencer ha generat la seva propia variant: el micro-influencer. Es tracta de persones que potser tenen una influència menor quant a nombre de seguidors, però al mateix temps la seva audiència és molt fidel, i les marques saben que poseeixen una influència real. Gran part de les marques (46%) considera als micro-influencers més efectius que els propis influencers.
La naturalesa dels micro-influencers acostuma a ser la següent:
- Usuaris amb una mitja d’entre 10.000 i 100.000 seguidors.
- Usuaris de les platafromes: Facebook, Twitter, Instagram o YouTube.
- Experts en una temàtica concreta.
- Audiències molt específiques y molt fidels.
Comentaris Oberts