Eines del community manager

En el món actual i amb l’expansió de les noves tecnologies, moltes empreses han incorporat especialistes per a la gestió de les seves xarxes socials. Així doncs, en aquestes últimes dècades, ha sorgit un nou perfil professional: el community manager.

En aquest blog, descobrirem què és exactament el community manager i exposarem eines que poden ser útils en el dia a dia d’aquest professional.

Què és el community manager i quines són les seves funcions?

El community manager és un professional de l’àmbit de la publicitat i el màrqueting. La seva feina és gestionar i construir la presència de l’empresa a través de diferents xarxes socials, amb l’objectiu d’arribar al consumidor final.

Les seves funcions poden ser: gestió de xarxes socials, creació de contingut, gestió de comunitats, disseny d’estratègies, newsletters i mailing, posicionament SEO i SEM, medició i anàlisis, etc,.

I quines habilitats ha de tenir el community manager?

  • Redacció
  • Creativitat
  • Empatía
  • Habilitats comunicatives
  • Treball en equip
  • Escolta activa
  • Capacitat d’anàlisis

Eines per al community manager

A l’hora de treballar, és interessant tenir algunes recomanacions sobre eines que poden ajudar al dia a dia del community manager.

  1. Canva: El canva és una plataforma perfecta per a poder crear contingut de molts tipus (presentacions, stories, reels, posts, banners…). Hi podrem trobar moltes plantilles i elements gratuïts, però l’opció de pagament t’oferirà moltes més funcionalitats.
  2. Metricool: És una eina que et permet planificar i gestionar les xarxes socials, i accedir a mètriques per veure’n els resultats.
  3. Google Analytics: Pertany a Google i s’utilitza per mesurar els resultats d’una web (pàgines vista, sesions per dispositiu, duració mitja de la sessió…), així com veure si una campanya de publicitat està funcionant i si s’estàn complint els objectius establerts.
  4. Asana: Una eina organitzativa que permet al professional del sector, mantenir un seguiment de les tasques pendents. Amb opcions de classificació depenent del client i el departamento, és una eina indispensable per a tota empresa que es dedica al món de la comunicació.

Conclusió

En resum, hem vist que el community manager és una figura relativament nova al món publicitari i digital, però tot i això, cada vegada més les empreses compten amb aquest professional dins l’equip. És per aquest motiu, que ha d’estar al dia de totes les novetats del sector, així com dominar eines per a la creació, gestió i medició del contingut que publica.

Contacta amb nosaltres per a més informació.

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>