Tots sabem que tenir una bona imatge de marca pot portar-te beneficis i generar una reputació online positiva, i ni més ni menys parlem que un possible client t’esculli a tu abans que a la teva competència.
Però, què considerem que és tenir una bona reputació online? En el post d’aquesta setmana volem reflexionar el per què és tan important cuidar la nostra imatge a Internet.
Considerem la reputació online com el reflex del prestigi o estima d’una persona o marca a Internet. És important tenir en compte que aquesta reputació no només la construeix la marca a través de les xarxes socials, sinó que també es fabrica gràcies a la resta de persones que conversen i aporten opinions sobre nosaltres. Per tant, la reputació online és el que dius de tu mateix i el que els altres pensen sobre tu.
Com en la vida mateixa, una de les bases principals per tenir bona reputació és la confiança. Si ho penseu detingudament, per què creiem el que ens diu una persona? o per què llegim un bloc en lloc d’un altre? És per això que la confiança és la base del branding, de la fidelitat de marca i d’una bona reputació online.
La següent pregunta que ens ve al cap és: com podem generar aquesta confiança? Per generar-la hem de tenir en compte els següents factors:
1. Honestedat, humanitat i empatia. Tenir una bona base de qualitats i valors com ara l’honestedat, la transparència i l’empatia és essencial. La manera en què comuniquem el contingut i les formes en què ens dirigim al nostre públic objectiu ha de ser natural, humana, sense supèrbia i sense actituds forçades ja que l’únic que faran és allunyar d’ells Recorda que si et diverteixes amb el que fas i comuniques, transmetràs energia positiva a l’instant.
2. Qualitat de les publicacions. Un post ben escrit i treballat pot transmetre tots els valors que hem comentat anteriorment. Publica continguts que els teus clients vulguin llegir i no únicament continguts autopromocionals. I si has de fer una publicació i no tens res interessant que aportar, millor no l’escriguis. Tingues en compte que el contingut de baixa qualitat afectarà negativament al teu reputació.
3. Ràpida capacitat de resposta i resolució. Mai hauríem d’actuar ni contestar per impuls ja que està demostrat que és la causa de la gran majoria de les crisis de reputació online. Si hi ha algú que ha escrit alguna cosa ofensiva, s’ha queixat sobre la marca de manera despectiva o ens ha faltat al respecte, la solució és respirar, reflexionar i contestar de manera exemplar un cop hem pensat amb deteniment una resposta conciliadora.
Si volem mantenir la nostra reputació online en bon estat hem de ser una marca coherent, compromesa amb el nostre públic i demostrar que tenim forjats uns valors humans exemplars. D’aquesta manera t’assegurem que aconseguiràs una comunitat d’usuaris que seguirà la teva marca, simplement perquè seran fans d’ella.
I recorda, es triga 20 anys a construir una reputació però només 5 minuts a arruïnar.
Comentaris Oberts