Quan a nivell mundial o a nivell estatal s’està patint una crisi o una emergència, no podem actuar com si res estigués passant a les nostres xarxes. Però, com hem d’actuar?
S’ha d’actuar ajudant a les audiències i a les comunitats a travessar els moments difícils que estan passant. Les xarxes socials avui en dia s’han d’utilitzar per fer un ús correcte i aprofitar la seva ràpida difusió per informar (tots aquells que tenen més contacte directe amb la crisi o emergència) o connectar amb els usuaris.
Com a marca o empresa no podem ignorar les conversacions, però la participació en aquests temes s’han de tractar amb molta cura. Llavors, tenint en compte que les xarxes socials tenen una gran importància avui en dia, les podem utilitzar en situacions de crisi, ja que:
- Comuniquen d’una manera molt ràpida i directa les actualitzacions cap a la teva audiència.
- Donen suport a totes aquelles persones que necessiten ajuda o informació.
- Aporten coneixement social per saber d’una manera més àmplia què està passant.
Tenint en compte aquest potencial, et compartim 10 punts a tenir en compte a les teves xarxes en cas de crisis o emergències:
- Revisa el teu pròxim calendari social, i posa en pausa algunes activitats a causa de la situació.
- Tingues una política de xarxes socials implementada. Una bona política et brindarà un procés de resposta sòlid, però al mateix temps flexible.
- Coneix al teu grup d’especialistes en el tema. En una situació de crisi, el teu equip social podrà reestructurar-se o podrien contractar més persones per a gestionar el volum de feina extra.
- Assegura’t de que els teus treballadors coneixen la posició de la teva organització. Sense importar la forma amb la qual la teva organització decideixi actuar, necessites que els teus treballadors estiguin informats del que està passant.
- Comunica’t amb honestedat, compassió i transparència. Connectaràs amb molta més gent.
- Cita, només, fonts fiables, ja que en una crisi, la informació falsa no sols pot fer malbé reputacions, sinó que pot ser molt perillosa.
- Utilitza l’oïda social per mantenir-te informat.
- No t’aprofitis de les tendències o ja que poden mal interpretar-se i ser criticades.
- Deixa espai per preguntes. Els teus seguidors es sentiran que pertanyen a l’empresa.
- No desapareixis. Has d’estar present, adaptant el contingut per recolzar i informar a tothom que ho necessita.
Coneixies aquests 10 punts? Esperem que, en cas que els necessitis, et siguin d’ajuda!
Comentaris Oberts