Com millorar l’engagement del teu perfil en Instagram

L’engagement, per a qui no ho sàpiga, és la capacitat d’un producte, marca o persona de crear un vincle estable i durador amb un públic determinat. És un terme bàsic quan parlem de xarxes socials. Avui et donem algunes claus sobre com millorar l’engagement en el teu perfil d’Instagram de manera senzilla.

Totes les xarxes socials tenen taxa d’engagement diferent, però Instagram és una d’elles amb una taxa molt més alta que la resta, la qual cosa pot beneficiar-te per a obtenir millors resultats.

Per a analitzar nostre engagement i calcular com va creixent o disminuint, hem d’enfocar-nos en mètriques com els seguidors, “m’agrada” i comentaris. També és important tenir presents la resta d’indicadors d’interacció, com les visualitzacions o els guardats, per a analitzar millor el nostre nivell d’engagement.

Després de posar-vos al dia sobre què és, vegem com podem millorar l’engagement d’un perfil a Instagram:

  1. Crea un perfil atractiu: a Instagram, la primera impressió és el que compte. És per això que és essencial tenir un perfil atractiu. Has de triar una foto de perfil de qualitat que s’associï amb la teva marca (el logo sol ser una molt bona opció). La biografia ha d’explicar breument què fa la teva empresa i per què haurien de seguir-te.
  2. Publica de manera regular i a l’horari adequat: tots els comptes d’Instagarm, segons el seu sector i el seu públic, poden presentar un horari de publicació diferent a través del qual poden arribar a més persones. Instagram pot donar-te una aproximació de quins són les hores en les quals pots arribar a un major volum d’usuaris. D’altra banda, has de publicar contingut de manera regular i amb constància, encara que es recomana que no sigui més d’un post al dia.
  3. Interactua: interactuar amb els teus seguidors et pot ajudar a crear vincles amb ells. Fes que participin en els teus posts amb preguntes i convidant-los a comentar, entre altres. L’engagement del teu perfil augmentarà si interactues amb els teus seguidors i aquests et contesten.
  4. Publica vídeos: moltes xarxes socials estan implementant el ja conegut format TikTok, és a dir, vídeos de curta durada en vertical. Instagram li ha donat recentment una gran importància a la seva funció de reels, per la qual cosa publicar vídeos en aquest format pot augmentar el vincle emocional amb els teus seguidors.
  5. Utilitza estratègies de venda: com a concursos i promocions, les quals poden resultar molt útils per a mantenir i fer créixer el teu engagement a Instagram. Has de convidar-los a participar i donar motius per a sumar-se al concurs o aprofitar la promoció, oferint un premi o incentius que els teus seguidors no puguin rebutjar.
  6. Utilitza etiquetes: has d’investigar quals són les que millor funcionen i més trànsit generen segons el teu sector i utilitzar-los per a arribar a un públic més ampli i així millorar el teu engagement.

Aquests han estat els nostres consells: esperem que t’ajudin a millorar l’engagement del teu perfil a Instagram! I ja saps, si se’t resisteix la gestió de xarxes, a Girona Social Media estarem encantats d’ajudar-te a augmentar l’engagement i les mètriques dels teus perfils de xarxes socials. Contacta amb nosaltres sense compromís!

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>