En els últims dos anys s’ha constatat el creixement exponencial del comerç electrònic a través de l’ús de la tecnologia mòbil. De fet, no és casualitat que la venda de telèfons intel·ligents hagi gairebé duplicat la xifra en els últims mesos respecte a l’any anterior. Les marques tecnològiques són en l’actualitat, referencies en el sector mòbil, també amb la tirada de tabletes i altres dispositius. Tot sembla que les prediccions donen una continuïtat a l’alça i s’espera que en els pròxims anys encara augmenti aquest mercat gràcies a les contínues innovacions de les grans multinacionals tecnològiques.
Actualment moltes de les accions en les compres es fan directament des d’un dispositiu. Aquest procés és molt més interactiu i senzill que anteriorment i això beneficia a una gran part del comerç dins dels diferents sectors que s’hi poden trobar. Entre totes les activitats, el showrooming és sense cap mena de dubte una de les preferències dels usuaris, ja que permet un estalvi de temps ideal per les immediates necessitats.
A tot plegat, s’ha de considerar que el comerç electrònic ha fet que tant les corporacions més petites com les grans multinacionals, s’hagin obert a noves vies tant en l’àmbit de transaccions com de distribució. En conseqüència, ha fet que es requereixen eines precises per a conèixer més els clients potencials, cosa que ha provocat una inversió de pressupost considerable.
D’aquí sorgeix la importància d’un bon pla de màrqueting digital, i és que elaborar-lo de forma òptima, propicia un avantatge respecte la competència.
La publicitat, la cerca d’informació de productes, el servei post venda ha agafat unes dimensions impensables en anys anteriors. Amb la neutralització de les barreres geogràfiques s’ha determinat una nova dimensió en el procés de compravenda. L’obtenció d’informació immediata juntament amb la comoditat de que això provoca, ha fet que hi hagi hagut una adaptació general de la societat cap a la seguretat i una regulació sistemàtica en matèria legislativa diferent.
Comentaris Oberts