En l’actualitat veiem que moltes empreses segueixen trobant essencial la línia del producte, preu, promoció i distribució com a element inamovible en la seva producció.
Tot i això, el màrqueting digital ha fet revolucionar i desenvolupar un nou paradigma que ha estimulat a diferents sectors corporatius.
La interacció amb els clients i la rebuda de la informació volàtil han provocat el sorgiment de nous productes i serveis exclusivament per internet, amb conseqüències directes al preu i la pròpia gestió d’allò que es ven.
Es considera que hi ha una sèrie de paràmetres que han beneficiat als intercanvis gràcies al màrqueting digital:
- Rapidesa: informació directa i al moment. Amb la capacitat de pressa decisió on es pugui canviar de manera efectiva i sense repercussions una acció de mercat.
- Interacció amb usuaris: Les relacions, tot i no ser físiques, són totalment segures i amb una coneixença del client efectiva.
- Despeses: depenent de l’habilitat o estratègia d’una empresa, aquestes poden baixar considerablement al no necessitar d’un espai físic per dur a terme les vendes.
- Global: Els límits del mercat no existeixen. Es pot vendre a qualsevol part del món i en qualsevol hora de l’any.
- Informació i mètriques: Totes les estadístiques queden guardades i desglossades molt ràpidament i sense la necessitat de fulls amb dades totalment rellevants. Podem segmentar el que de veritat ens aporta valor.
Comentaris Oberts