En el blog d’avui parlarem sobre els ambaixadors de marca: què són i quina és la seva funció? Entenem per ambaixador de marca aquella persona que representa una marca/organització i és rellevant per al públic objectiu d’aquesta.
Amb la definició entenem que un ambaixador de marca no pot ser qualsevol, sinó una persona que creus que representarà fidelment a l’empresa i farà destacar a la marca positivament. Un clar exemple que coneixem tots és l’ambaixador de Nespresso, George Clooney. Això no vol dir que tots els ambaixadors hagin de ser celebritats o inlfuencers. També ho poden ser clients que comparteixen a les xarxes els teus productes o serveis perquè han quedat satisfets. O bé, treballadors de la mateixa organització, els quals estan consolidats els valors corporatius.
Aquest ambaixador de marca haurà de fer que la marca destaqui per sobre els competidors, i més a més, crear comunitat fins i tot fidelitzant clients o arribant a clients potencials. En el marc actual del màrqueting online i offline que vivim és complicat diferenciar-se de la competència. Per això utilitzar aquest tipus d’estratègies et creen un avantatge competitiu. Si es fa una bona elecció de l’ambaixador, aquest portarà molts beneficis, això vol dir que se l’ha de cuidar com a un treballador més. Valorar els seus suggeriments o peticions, cuidar petits detalls, oferir promocions, etc. Posteriorment, aquesta persona formarà part de les nostres accions comunicatives on l’ús de l’ambaixador pot ser clau. Per exemple llançament de productes, anuncis de televisió o digitals, prova de productes, comunicacions corporatives, accions a xarxes socials, entre d’altres.
Com veieu la feina darrere de l’elecció d’un ambaixador de marca pot ser llarga i complicada, però si s’encerta, funcionarà molt bé. Aquest personatge destacat podrà estar vinculat a la marca durant un llarg temps si es cuida la relació i la seva influència cap als clients.
Comentaris Oberts