
Segur que alguna vegada has vist ressenyes a Google o publicacions on s’etiqueten a marques amb comentaris positius. Però, potser no saps que això és el que es coneix com a UGC (User Generated Content), o contingut generat pels usuaris.
Què és l’UGC?
L’UGC es refereix a qualsevol mena de contingut original creat pels usuaris d’una marca o servei, com ara ressenyes, fotos, vídeos, testimonis, etc. Aquest contingut no és produït per les empreses, sinó pels seus clients o seguidors, que comparteixen la seva experiència o relació amb la marca.
Per què és tan important l’UGC?
Els consumidors d’avui en dia desconfien cada vegada més de la publicitat tradicional, i prefereixen basar-se en les opinions d’altres usuaris per prendre decisions de compra.
- Genera confiança: Els consumidors confien més en les experiències d’altres usuaris que en la publicitat corporativa. Veure opinions reals els aporta seguretat.
- Humanitza les marques: Mostrar com els clients utilitzen els productes permet que les marques connectin emocionalment amb el públic.
- Augmenta la interacció: El contingut generat pels usuaris genera més interacció que les publicacions tradicionals de la marca.
- És més econòmic: L’UGC és gratuït. Els usuaris el creen de manera voluntària, estalviant costos a la marca.
Com fomentar el contingut UGC?
- Motiva als clients a compartir fotos, vídeos o històries dels teus productes.
- Agraeix i premia aquells que comparteixen la seva experiència.
- Comparteix el contingut UGC en els teus canals oficials.
- Crea hashtags personalitzats per identificar el contingut UGC.
L’UGC és una eina potent per establir una connexió més autèntica i econòmica amb el teu públic.
Comments are closed.