L’assumpte d’un email és un dels elements més crucials en la teva estratègia d’email màrqueting. És el primer que veurà el destinatari en rebre el missatge en la seva safata d’entrada, i el seu atractiu determinarà, en gran manera, si el correu serà obert o ignorat. Escollir bons assumptes pot augmentar significativament la taxa d’obertura i, per tant, les possibilitats de conversió.
Millors Assumptes per a email màrqueting: Exemples per a incrementar la taxa d’obertura.
1. Provoca un sentit d’escassetat o imminència
El principi d’escassetat és una tècnica psicològica que fa que els productes o serveis siguin més desitjables quan semblen limitats o exclusius. Utilitzar aquest principi en l’assumpte del teu email pot generar una sensació d’urgència que inciti als destinataris a obrir el missatge immediatament. A més, apel·lar al FOMO (fear of missing out) pot accelerar l’acció.
Exemples:
- “Només queden 10 unitats! Compra ara”
- “Aconsegueix l’edició limitada abans que s’esgoti”
- “Últimes places per al viatge en grup”
- “Últim dia per a accedir a la versió premium”
2. Encurioseix
Crear misteri o intriga pot ser una excel·lent manera d’atreure l’atenció del destinatari. Els assumptes que desperten curiositat conviden els usuaris a descobrir més, la qual cosa pot portar a una major taxa d’obertura i engagement.
Exemples:
- “El que ningú t’ha explicat sobre [tema]”
- “El secret millor guardat de [indústria/sector]”
- “Les 5 coses que no sabies sobre [tema]”
- “Feix clic per a descobrir la sorpresa”
3. Utilitza l’humor
L’humor pot ser una eina poderosa per a destacar en una safata d’entrada saturada. Un assumpte divertit no sols atraurà l’atenció, sinó que també pot crear una connexió emocional positiva amb el receptor, fent que estigui més disposat a obrir el correu.
Exemples:
- “Això és millor que [alternativa graciosa]”
- “No som perfectes, però les nostres ofertes sí que ho són”
- “Et trobo a faltar, de part del teu carret de la compra”
- “A Houston tenen problemes, en [nom de la teva marca] tenim descomptes”
4. Apel·la a la vanitat
A tots ens agrada sentir-nos especials o millorar la nostra imatge. Els assumptes que apel·len a la vanitat poden fer que els destinataris se sentin valorats o que obtindran alguna cosa que millorarà el seu estatus.
Exemples:
- “Transforma la teva vida amb [producte/servei]”
- “Només per a clients exclusius com tu”
- “El que necessites per a ser el millor en [àrea]”
- “La nostra selecció dels millors productes per a tu”
5. Resol la mandra
Si pots demostrar que el teu producte o servei és fàcil d’obtenir o usar, pots superar les barreres de mandra o falta de temps que tenen els clients potencials.
Exemples:
- “Aconsegueix [producte/servei] en un clic”
- “Aconsegueix [objectiu] sense sortir de casa”
- “Nosaltres fem [tasca] per tu”
- “Arriba a casa teva en 24 hores”
6. Personalitza
Els assumptes personalitzats mostren als destinataris que el missatge està dirigit específicament a ells, basant-se en els seus comportaments o preferències prèvies. La personalització pot augmentar la rellevància i l’interès del destinatari.
Exemples:
- “[Nom], descobreix les nostres ofertes especials solo per a tu”
- “Les nostres recomanacions basades en la teva última visita”
- “Ofertes exclusives per a la teva àrea d’interès”
- “Un missatge especialment per a [nom del destinatari]”
7. Soluciona Problemes i Reptes
Mostrar com el teu producte o servei resol un problema específic pot captar l’atenció dels destinataris que estan buscant solucions concretes.
Exemples:
- “Problemes amb [aspecte relacionat amb el teu sector]? Aquí està la solució”
- “Com millorar [aspecte relacionat amb el teu sector] amb [la teva marca]”
- “Aconsegueix [resultat desitjat] sense esforç”
- “Consells per a [resoldre problema específic]”
8. Anuncia descomptes
Els descomptes i promocions són un gran atractiu que pot augmentar la taxa d’obertura dels teus correus electrònics. Els assumptes que esmenten ofertes especials tendeixen a ser molt efectius.
Exemples:
- “Oferta llampec: 2×1 només avui”
- “Codi de descompte exclusiu per a la teva pròxima compra”
- “30% en tot el catàleg només per avui”
- “Fes la nostra enquesta i rep un 40% de descompte”
9. Comunica novetats
Informar els teus subscriptors sobre nous productes o serveis pot ser molt efectiu, especialment si ja estan interessats en la teva marca.
Exemples:
- “Sorpresa! Nova gamma de [producte] ja disponible”
- “Notícies fresques: descobreix els nous [productes/serveis]”
- “El nou membre de la família: [nom del nou producte]”
- “Sigues el primer a conèixer les nostres novetats”
10. Utilitza Tècniques de Màrqueting Estacional
Aprofitar les festivitats o esdeveniments estacionals pot ser una excel·lent manera d’atreure l’atenció i fer que el teu missatge sigui rellevant en el moment adequat.
Exemples:
- “Floreix aquesta primavera amb [el teu producte]”
- “Aquest Nadal, no et perdis les nostres ofertes especials”
- “Love is in the [nom de la teva marca]”
- “Prepara’t per al retorn a classes amb les nostres ofertes”
Integrar aquests exemples i tècniques en els teus assumptes d’email màrqueting pot ajudar-te a captar l’atenció dels teus subscriptors i millorar la taxa d’obertura de les teves campanyes. Experimenta amb diferents enfocaments i troba el que millor ressoni amb la teva audiència per a obtenir els millors resultats.
Comentaris Oberts