Per a un creador de contingut saber quines són les tendències online és un gran avantatge! Saber que es parla, quins temes estan de moda, és clau per a posicionar-te per sobre de la competència. En el blog d’avui parlarem de com trobar-les.
Quan es tracta de buscar tendències a Google, Google Trends és el gran aliat. És una eina que, a partir de la base de dades de Google, et permet trobar amb quina freqüència els usuaris cerquen certes paraules. Et mostra la informació de manera dinàmica a partir de gràfics que et permeten entendre com es busca una paraula durant un temps determinat i en una regió concreta.
Per a la xarxa d’Instagram els hashtags són l’eina ideal per a descobrir tendències. Gràcies a ells podem saber què és el més comentat i amb quina freqüència. Malgrat això utilitzar hashtags populars no garanteix els m’agrada i els comentaris. Però si coneixes bé el teu públic objectiu pots trobar hashtags similars que si serviran.
Des de Facebook es crea una selecció personalitzada de tendències. Segons la teva activitat a la xara social i les dades que té sobre tu. Però a més a més les tendències s’agrupen en temes concrets com tecnologia o economia.
D’altres xarxes com YouTube o Twitter mostren les tendències directament des de la seva pestanya sota el mateix nom. D’aquesta manera l’usuari veu quins vídeos són els més visualitzats o quins temes els més parlats.
Les tendències són útils pels bloggers, per un social manager, per a una marca o una empresa. En definitiva són un factor essencial per a aquelles persones de l’àmbit digital que busqui millorar el seu posicionament i el seu contingut.
Comentaris Oberts