La creació d’una “personal branding” és una opció cada cop més freqüent en el marc digital que vivim. La idea és simple, té molts avantatges i pocs desavantatges. Crear una marca personal és quelcom intrínsec de les persones. Pots fer alguna cosa per gestionar-la o no, però la possibilitat de crear-ne una sempre hi és.
Entenem per marca personal tot allò que construeixes al voltant de la idea d’un mateix. De quina forma et percep el teu públic i el teu voltant? Cada acció comunicativa és essencial per formalitzar un pas més de la teva marca.
Coneix què et fa ser tu: és important que siguis conscient de coneix-te a tu mateix per tenir una marca personal coherent i verdadera. Pots descobrir quines són les teves fortaleses i quines són les teves debilitats. Descobreix quina és la manera més autentica de projectar-te als altres.
Marca un objectiu: arriba el moment de traçar un camí fins a aquell propòsit final que vols assolir. Has decidit representar-te com a un professional del teu sector, d’una afició o un tema que domines bé? Un cop saps que et diferencia has de trobar la manera de dur a terme les accions correctes.
Busca els teus canals: avui dia hi ha milers de recursos a Internet per poder fer comunicació. Pots crear una pàgina web, pots tenir un blog, crear les teves xarxes socials. Es tracta de trobar aquelles eines que creus que et seran més útils. Poder domines molt LinkedIn, però no és l’eina més encertada per tu.
Crea continguts de qualitat: la coherència en els continguts són essencial per crear una marca verídica. Si decideixes enfocar la teva marca en un tema concret, com per exemple la teva àrea professional, no generis contingut que parlin sempre d’un altre tema.
No perdre l’essència de ser un mateix: tenir una marca personal és una manera de gaudir expressant-se a un mateix. Si construir la teva “personal branding” es torna avorrit o un sacrifici extra no estàs fent alguna cosa bé. Has de gaudir tot el procés i focalitzar la teva marca com a una nova manera de comunicar-te.
Comentaris Oberts