El pla de màrqueting digital és un document que recull la planificació dels diferents elements de la teva estratègia de màrqueting, inclou el com la portaràs a terme, a través de quins Canals i la inversió en cada cas.
Per dissenyar-lo prèviament has d’investigar els següents punts:
- Elaborar una anàlisi interna de l’empresa: Has de conèixer l’evolució digital de la marca i saber el perquè fins ara no s’estava implementant aquesta estratègia. Amb aquesta anàlisi interna també podràs esbrinar en què es diferencia la teva empresa de la competència i és el que aportarà un valor a la teva estratègia que et farà destacar.
- Fes una anàlisi de l’empresa amb l’entorn actual: Conèixer en quin punt del mercat es troba la teva empresa davant dels competidors i investiga en quins mitjans digitals es mouen els teus competidors i els teus clients potencials.
- Identifica els objectius generals i de màrqueting de l’empresa: Defineix les metes que vols arribar i tenint en compte que tots els teus objectius han de ser SMART.
- Defineix com actuarà l’empresa digitalment: Hauràs de decidir el paper social que tindrà l’empresa quant a la relació amb els usuaris i el que vol transmetre la marca.
- Investiga què ha fet la marca fins al moment: Per implementar una estratègia de màrqueting digital, és important tenir en compte si ja es disposa d’alguna xarxa social o d’una web i veure com s’ha estat gestionant fins ara.
- Defineix els pilars en els quals centraràs la teva estratègia a les xarxes socials: Hauràs de pensar com faràs el branding de la marca, com et dirigiràs en els teus clients potencials, com et comunicaràs i l’estratègia de continguts per cada xarxa.
- Finalment, escolliràs les eines que millor mesurin els teus resultats amb les KPI’s.
A Girona Social Media, estem per ajudar-te a investigar, desenvolupar i crear el teu pla en els mitjans digitals i t’informarem sobre les estratègies de màrqueting que hauràs de seguir.
Comentaris Oberts