Influencer màrqueting, què és i com utilitzar-lo

Es tracta d’una estratègia de màrqueting molt utilitzada en l’actualitat sobretot per a campanyes publicitàries, i promoció de marques o productes a les xarxes socials. Aquestes campanyes són dutes a terme per persones influenciadores molt presents a les xarxes, més conegudes com “influencers”. Aquests perfils tenen un cert protagonisme, depenent de la persona el grau variarà, i visibilitat a les xarxes socials, el que es podria traduir com els famosos o celebrities que fins ara coneixíem.

Aquests influencers compten amb comunitats de seguidors molt importants, els quals els segueixen perquè s’identifiquen amb els gustos o estils de l’influencer en qüestió. Per tant, aquests perfils són molt interessants per a invertir el publicitat, ja que el seu cost no és tan elevat com la publicitat en els mitjans tradicionals.

A continuació us detallem alguns dels beneficis que presenta aquesta estratègia:

  1. Generar conversa sobre la nostra marca o productes a Internet
  2. Augment de tràfic a la nostra pàgina web
  3. Arribar a un target molt concret de manera més ràpida
  4. És més econòmica que la publicitat tradicional
  5. Augment de la reputació y prestigi de la marca (notorietat)

Per a poder dissenyar bé una campanya amb influencers cal tenir molt clar quins productes/serveis estem venent per tal de poder identificar quin influencer ens serà més útil. En aquest sentit, cal avaluar la comunitat que té, ja que aquesta serà el target final de la campanya que hi durem a terme.

El procés de cerca d’influencers és el més important ja que cal elaborar una llista preliminar amb tots aquells perfils que encaixen millor, tant per comunitat, com per filosofia i valors que transmeten. En aquest pas, també hem de tenir molt en compte quina comunitat té, i quin renom té ja que això també ens marcarà el seu fee (allò que cobra per cada acció).

Finalment un cop tenim la llista preliminar escollirem aquell perfil que més ens convingui segons el seu fee i el target al que arriba. Un cop l’hem escollit, per valorar si és viable el que es sol fer quan es treballa amb influencers és demanar un estudi estadístic de resultats. Aquest ens mostrarà les dades rellevants que ens interessen per saber si finalment és el perfil més adequat o no.

Un cop arribats al punt de saber quin perfil ens farà l’acció, cal anotar al contracte com s’ha d’actuar, quines accions ens farà i com. En aquest moment és quan es detallarà com apareixerà la marca, on i en quin format, també si el nostre perfil segueix un estil molt concret, ara és el moment de descriure com volem que ens facin les publicacions del producte, etc.

En l’actualitat és primordial demanar per contracte, que aquests perfils avisin de que es tracta de contingut pagat, per la qual cosa voldrà dir que estan fent publicitat del producte/servei que estan mostrant. D’aquesta manera aquest tipus de publicitat cada vegada esta més regulada i busca la major transparència.

El que està clar, és que no cal tenir un pressupost molt elevat per treballar amb influencers, el més important és saber quin perfil ens convé més per la nostra marca producte o servei.

Des de Girona Social Media us ajudem a realitzar campanyes d’influencer màrqueting per tal de que pugueu arribar al vostre públic objectiu d’una manera eficaç.

gestor

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>