Les noves tecnologies han suposat un abans i un després en la vida de les persones. Per això, no és estrany que també hagin marcat un punt d’inflexió en el món del màrqueting. Abans que apareguessin, el màrqueting basava les seves accions de promoció en estratègies agressives que només centraven la seva atenció al producte i que anaven dirigides a tot el món.
Així mateix, els canals que utilitzava per a la propagació de la informació eren la televisió, la ràdio, el correu i els mitjans impresos com, per exemple, els diaris o les revistes. Actualment, a aquest tipus de màrqueting se li coneix com a màrqueting tradicional, perquè és el que es va realitzar fins a l’arribada de les noves tecnologies.
Amb l’aparició d’aquestes tecnologies el màrqueting va viure un canvi radical. En primer lloc, el producte va deixar d’estar en el centre de tota campanya publicitària i va ser substituït pels consumidors. Seguidament, es va començar a atorgar-li més importància als mitjans digitals que als tradicionals. Què vol dir això? Les campanyes publicitàries van començar a orientar-se per a les plataformes en línia, com les xarxes socials, les pàgines web o els diaris digitals.
Aquest canvi ha permès que les empreses puguin arribar a un major nombre de gent, ja que els usuaris poden connectar-se des de qualsevol lloc del món i, a més, en l’àmbit econòmic, és molt més factible realitzar una campanya a través d’aquests canals que no a través dels tradicionals.
Així mateix, els consumidors més impulsius són els joves. Aquests passen molt de temps connectats a Internet, per aquesta raó, és lògic que les empreses vulguin fer servir aquest mitjà per fer les seves campanyes.
Comentaris Oberts