Tot negoci ha de tenir en compte una sèrie de factors que poden influir de manera directa en el funcionament de l’empresa. En màrqueting és molt important analitzar les 5 forces de Porter. Saps quines són? Has sentit parlar alguna vegada d’elles?
Les 5 forces de Porter ens ajuden a saber si l’estratègia que es vol realitzar serà efectiva o no, ja que investiga les oportunitats i les amenaces existents en un mercat.
Llavors, quines són les 5 forces?
- El poder del client
- El poder del proveïdor
- Els nous competidors
- L’amenaça dels productes substitutius
- La naturalesa de la rivalitat
Els clients influeixen durament en el mercat perquè cada vegada són més exigents i, a més, imposen els preus dels productes. Fent referència als proveïdors, és recomanable tenir-ne molts, ja que, si en tenim pocs, tindrem menys poder de negociació perquè podran variar els preus, els terminis de lliurament i les formes de pagament entre d’altres.
També és important controlar l’entrada de nous competidors en el mercat perquè a més empreses, més es repartiran els clients. Així mateix, s’ha de controlar l’entrada d’empreses que ofereixin productes substitutius, és a dir, productes que, sent diferents, cobreixen les mateixes necessitats.
Finalment, també s’ha d’analitzar la competitivitat entre les diferents empreses, ja que, si hi ha molts competidors, la rivalitat augmentarà.
Comentaris Oberts