Segmentar clients és una tècnica molt important que les empreses no haurien d‘oblidar. I això per què? Dirigir-se a molta gent amb un mateix missatge pot resultar molt complicat perquè cada persona és diferent i els seus gustos i preferències són únics. Però, d’altra banda, llançar un missatge personalitzat per a cada client és impossible.
Llavors, com podem fer-ho? Una manera molt fàcil d’arribar als públics és a través de la segmentació. Gràcies a ella, es pot separar el públic en diferents grups en els quals els membres del mateix presentin unes característiques similars. Així, es pot segmentar a través de la demografia (edat, sexe, cultura, professió, etc.), la conducta, la geografia, etc.
I què guanyem amb això? Determinar el teu “target” (públic objectiu a què estan dirigits els productes o les accions de màrqueting i publicitat) et permet elaborar un sol missatge per a cada grup en particular. D’aquesta manera, els resultats seran molt més efectius, ja que no es malgastaran recursos en informar a persones que no estan interessades en el que volem oferir.
Per exemple, si la meva empresa es dedica a vendre vestits de busseig a Canàries, el nostre “target” no seran persones que viuen a Madrid i a les quals no els agrada el busseig. Si no que es buscaran persones a les quals sí que els agradi bussejar i que, majoritàriament, visquin a les Illes.
Comentaris Oberts