Ja és oficial: la xarxa social planeja el llançament d’una plataforma de vídeos musicals amb llicències oficials, convertint-se en un competidor directe de YouTube.
La data oficial del llançament és el dia 1 d’agost de 2020, però als seus primers mesos de servei, estarà únicament en funcionament a Estats Units. Segons Facebook, la disponibilitat a nous països s’anirà habilitant poc a poc.
Aquesta nova plataforma de la mà de Facebook, que portarà el nom de Facebook Watch, porta sota especulació bastant de temps: el passat mes de desembre ja es parlava de Facebook mantenint reunions amb algunes de les principals empreses discogràfiques com Warner, Sony i Universal, per discutir els drets d’emissió i les llicències. Es parla també d’un suposat contacte entre Facebook i alguns usuaris amb relacions amb el món de la música, animant-los a que pugin el seu contingut a la nova plataforma.
Com funcionarà aquesta plataforma pels petits artistes? Facebook ho planteja de forma senzilla: quan un artista, o qualsevol usuari que publiqui contingut musical propi i que activi que aquest estigui visible a la plataforma, el vídeo musical s’afegirà directament a la seva pàgina quan el comparteixi a la seva pàgina oficial de Facebook.
Ara només ens queda esperar a que s’anunciï el seu llançament a Espanya! Creus que aconseguirà posar-se al nivell de YouTube?
Comentaris Oberts