Storytelling és l’art d’explicar una història. En el món del màrqueting és una tècnica que consisteix a crear una connexió amb els usuaris a través d’un personatge i la seva pròpia historia, amb l’objectiu de generar així una relació de confiança i fidelitat que totes les marques busquen.
Podem narrar diversos tipus d’històries perquè els usuaris coneguin l’empresa i sentin aquesta connexió de la qual parlem. Començant per com va sorgir la idea de l’empresa, què es volia aconseguir o el procés pel qual s’ha passat. D’altra banda també pots explicar en forma d’història com treballes, la raó de ser de l’empresa i què t’inspira.
Els avantatges d’utilitzar el storystelling en el teu pla de comunicació són múltiples, com:
- Proximitat i emocionalitat que els usuaris tant aprecien, i que et pot diferenciar d’altres productes o marques. Ens mostra més pròxims i més accessibles, oferint una imatge d’algú en qui es pot confiar.
- És molt més amè d’escoltar, més senzill de recordar i ofereixen un punt de vista diferent de l’acostumat.
- Les històries brinden un context per a la interpretació de les dades. Fan que el que expliques tingui sentit i mostri aspectes que d’una altra forma quedarien ocults, la qual cosa genera confiança en qui rep el missatge.
Com veiem, l’storytelling enfocat al màrqueting és una eina efectiva per a apel·lar al costat emocional dels usuaris i generar una relació més enllà de la simple transmissió d’un missatge i d’aquesta manera, aconseguir quedar-nos en la ment del consumidor.
Comentaris Oberts