És una tecnologia que permet a les empreses posar enllaços dins de les publicacions normals de fotos de manera que si veiem un objecte que ens agrada podem clicar en ell perquè s’obri la web de compra del producte.
Les botiges que vulguin participar en aquest programa han de complir varis requisits: han de tenir el perfil configurat com empresa i vendre productes físics a la seva web oficial.
Origen o creació d’Instagram Shopping
Les xarxes socials s’han convertit en un de les majors aparadors publicitaris del món i actualment Instagram és un dels més rellevants dins d’aquest. Van estar-la provant durant mesos a Estats Units i després d’afirmar que va tenir un gran èxit, ho van anar ampliant a altres països.
Funcionament d’Instagram Shopping
Per l’empresa funciona de la següent manera a l’hora de pujar una foto: s’ha d’utilitzar el catàleg de productes que vol utilitzar a través de Facebook i un cop fet el perfil passarà a ser revisat i en uns dies confirmaran si és vàlid per fer-ho servir dins d’Instagram. El temps que tarda Instagram per confirmar la validació és de tres dies. D’aquesta manera les botiges crearan més impacta en els usuaris i seguidors.
Per l’usuari només fent un sol clic a la imatge publicada i ja li pareixerà el nom més el preu de la peça, clicant on surt el nom i el preu li aportaria a la pàgina web de l’empresa per afegir-la en el carret de la compra, finalment li aportaria afegir el compte bancaria.
Avantatges d’utilitzar Instagram Shopping
L’avantatge dels usuaris d’Instagram en veure una publicació d’un compte d’empresa es que pot veure el preu amb un sol clic, d’aquesta manera l’usuari no ha de sortir d’Instagram per fer una compra. Aquesta funció farà que sigui més còmode per l’usuari.
Comentaris Oberts