El boom de les xarxes socials va fer canviar el món de l’estratègia empresarial i la va facilitar per apropar-se al client, cert, però aquesta interacció va fer creure a moltes empreses que els resultats serien beneficiosos en poc temps i aquestes expectatives són les que més controvèrsia han generat.
En l’àmbit general, moltes de les corporacions estan desinformades i creuen que l’activitat en les xarxes socials és una diferent de la que de veritat van encaminades.
En primer lloc, s’ha de saber aprofitar de les grans capacitats que ofereix la web social i la tecnologia en l’actualitat, que són moltes i molt bones. Ha de ser una eina on la reputació de la marca es vegi reflectida encara que les crítiques que arribin no siguin òptimes.
La connexió amb el client ha de ser innovadora i atractiva perquè pugui ser perdurable en el temps. També s’ha de pensar com ha de ser la presencia en les xarxes, però no només en l’inici de les accions sinó que ha de provocar que aquells clients que en un primer moment no estan convençuts, acabin per comprar aquell producte o servei posteriorment.
Com a conclusió podem dir que l’estratègia de màrqueting ha d’estar treballada i dur-se a terme amb paciència. El gran mirall de les petites empreses ve provocada de forma directa pel gran volum de seguidors que connecten ràpidament amb les multinacionals, que acumulen seguidors i obtenen objectius de forma còmoda. D’aquesta manera, s’ha d’entendre que cada empresa evoluciona i s’adapta de manera diferent dins el món del social media i no es pot fer paral·lelismes amb cap altre.
Comentaris Oberts