Des de l’aparició de Twitter i durant els seus últims anys, la presència de hashtags ha proliferat en general a totes les Xarxes Socials. Tant és així, que avui en dia els utilitzem per permetre a diferents usuaris que trobin les nostres publicacions a través del cercador. Ara bé, pot ser que alguna vegada t’hagis preguntat: quina és la millor forma d’emprar-los a cada Xarxa Social? Quants hashtags hauríem d’utilitzar perquè les nostres publicacions fossin més òptimes? Doncs la veritat és que cada Xarxa Social té la seva pròpia mecànica predominant pel que fa a les famoses etiquetes.
- Els hashtags a Twitter serveixen per ordenar els continguts en categories. Però si el teu objectiu és augmentar la quantitat de clics que reben els teus enllaços és millor no utilitzar hashtags. La presència de hashtags i esments són elements distractors, que poden provocar que els usuaris facin clic en ells en lloc del link que estem promocionant.
- Quan parlem de Facebook el seu objectiu no resulta del tot clar. Si bé és possible utilitzar hashtags a Facebook, la veritat és que el seu ús és poc aconsellable. Així ho va establir una recerca de la qual es va demostrar que publicacions que mancaven de hashtags van rebre major nombre d’interaccions en comparació a aquelles que sí els van utilitzar. L’estudi va revelar que utilitzar etiquetes no beneficia gens a la difusió d’una publicació a Facebook. De totes maneres, abans de prendre una decisió recomanem que facis una recerca a partir de les estadístiques de la teva Fan Page per veure realment quin és el seu impacte concret davant la teva audiència.
- Tot el contrari seria el cas d’Instagram, que com més hashtags utilitzis, millor! En aquesta Xarxa Social l’ús de hashtags és completament recomanable per promoure els teus continguts. Estudis han demostrat que com més etiquetes afegeixes en els teus posts, més exposició obtens! Els posts amb més de 10 etiquetes són els que més interaccions reben per part de l’audiència.
- Pel que fa a Google +, els hashtags s’usen bàsicament per classificar els continguts. En aquesta Xarxa Social les etiquetes es generen per si mateixes tot i que l’usuari també té la possibilitat d’incloure els seus propis hashtags manualment. El que fa més interessant Google + és que et brinda “hashtags relacionats”, una sèrie d’etiquetes que el propi lloc et suggereix després de realitzar una cerca. Aquests suggeriments et poden ajudar a decidir quins hashtags has de vincular els teus continguts perquè siguin trobats per la teva audiència més fàcilment.
El nostre consell a les empreses és que han d’aprofitar aquestes etiquetes populars per donar-se a conèixer, sempre i quan estiguin relacionades amb la imatge publicada. D’aquesta manera, els usuaris trobaran i visualitzaran més fàcilment la teva marca o empresa. Per esbrinar quins són els hashtags de moda existeixen diferents eines on hi podries fer un cop d’ull abans de publicar els teus posts com per exemple Iconosquare o Tastagram.
Comentaris Oberts