En estudis recents de la consultora The Cocktail Analysis (2016), un 91% dels internautes espanyols té en compte alguna xarxa social. El 88% es decanta per Facebook, mentre que el 41% dels usuaris prefereix Instagram, seguit de Twitter, que baixa fins a la tercera posició amb un 39% de preferència. El temps de connexió ronda les 6 hores diàries.
Quan una empresa o un negoci llegeix aquestes dades, es fa múltiples preguntes, entre les quals hi ha la següent: si Facebook és la xarxa social més popular, n’hauria de fer servir alguna més en la meva estratègia de comunicació? I la nostra resposta és, sense pensar-ho dos cops, SÍ. I a més a més, et diem quina: Instagram.
Actualment Instagram té més de 27 milions d’usuaris que comparteixen diàriament imatges. No et sembla un motiu suficient per animar-te a provar aquesta xarxa? Te’n diem alguns més:
- Competència: tenir presència a Facebook o Twitter –tot i ser la tercera xarxa més utilitzada- és essencial. Però encara hi ha moltes empreses que no utilitzen Instagram, pel que la competència és menor.
- Visibilitat: a diferència de Facebook i el seu algoritme EdgeRank, que tria què veus i quan ho veus, Instagram és molt més senzill: quan facis una publicació, aquesta es mostrarà a TOTS els teus seguidors!
- Activitat: Instagram és una xarxa social molt activa. La tendència en el comerç actual és ser social, pel que a l’usuari li interessa cada cop més què pensen o què recomanen els seus coneguts. És la millor xarxa per llançar nous productes a cost zero, per promocionar el teu negoci o conèixer als teus clients potencials. A més a més, la interacció amb el teu públic és directa.
- Creació de marca: és la millor xarxa social per connectar amb els teus clients, explicar històries, parlar del teu dia a dia a l’empresa, per ser més propers amb el teu públic. Una imatge val més que mil paraules, i aquesta és la xarxa perfecta per donar a conèixer la teva imatge corporativa!
- Sempre hi ha novetats: com a bona xarxa social, Instagram s’actualitza per cobrir les necessitats dels seus usuaris, i les empreses són les grans beneficiades. Des de fa uns mesos, la xarxa permet convertir el teu perfil personal a perfil d’empresa, pel que només amb un clic, el públic pot contactar amb tu o saber on està el teu negoci. A més a més, ara Instagram permet fer anuncis que es mostren en el timeline o a Instagram Stories, i els rumors ens diuen que aviat podràs comprar o reservar amb tan sols un clic!
Posa Instagram a la teva vida i al teu negoci!
Comentaris Oberts