USP en màrqueting: Què és?

En un mercat saturat on els consumidors tenen infinites opcions a la seva disposició, destacar entre la competència es converteix en una necessitat per les marques. Aquí és on entra en joc la Proposta Única de Venda (USP), un concepte fonamental en màrqueting que defineix el que fa que un producte o servei sigui veritablement únic i valuós pels clients.

Què és USP en màrqueting?

És un concepte clau que es refereix a la característica o benefici distintiu que diferencia a un producte o servei de la competència i el fa atractiu pels consumidors. Ha de comunicar clarament què fa que el producte o servei sigui únic i per què els consumidors haurien d’escollir-lo sobre altres opcions disponibles en el mercat.

Llavors, què és una proposta única de venda?

És una declaració clara i concisa que comunica el benefici distintiu d’un producte o servei, explicant per què és únic i millor a les alternatives disponibles en el mercat. És el que fa que destaqui i atregui els consumidors.

Preguntes que ha de respondre la USP

  • Què fa que aquest producte o servei sigui diferent de la resta?
  • Quin valor únic ofereix al client?
  • Per què els clients haurien d’escollir aquest producte o servei en comptes dels consumidors?

Per exemple, si una marca de sabates destaca per la seva tecnologia d’amortiment patentada que redueix l’impacte en les articulacions, aquesta tecnologia seria la seva USP.

La USP ajuda a enfocar el missatge de màrqueting i a atraure a un segment específic del mercat que valora aquesta característica particular.

umbrella

Comentaris Recents

Comentaris Oberts

Deixar un comentari

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>