El màrqueting de continguts forma part de l’inbound màrqueting, i consisteix en crear contingut rellevant per atraure al teu públic objectiu. La seva funció principal és convertir aquest públic objectiu en clients. Es centra en la idea que les empreses poden tenir els seus propis mitjans de comunicació sense haver de pagar quantitats desorbitades en mitjans tradicionals.
Molta gent pensa que amb crear contingut valuós és suficient, però això només ens generarà tràfic a la web. Una cosa és tenir un blog, i l’altre és tenir una estratègia de continguts.
Un element molt important és tenir el nostre públic objectiu ben definit, d’aquesta manera, podem generar contingut de valor enfocat al nostre target. Aquesta estratègia ha d’anar acompanyada d’un anàlisi per tal de detectar necessites i problemes dels nostres clients.
El màrqueting de continguts ens ajuda a millorar la imatge de marca, ens permet millorar el posicionament als buscadors, et permet generar relacions directes amb els usuaris, et permet diferenciar-te de la competència…
La diferència entre estratègia de continguts i màrqueting de continguts recau en que l’objectiu del primer és definir què dir, a qui, i com expressar-ho, mentre que l’objectiu del segon és crear una conversa envers al contingut.
Hi ha molts sistemes i llocs web per crear contingut online, des de un blog a la pròpia web, a les xarxes socials o a pàgines com slide share.
Cal utilitzar tot el potencial dels canals digitals per difondre informació rellevant i de valor per les nostres empreses.
Comentaris Oberts