Col·laboracions amb influencers, diferències entre gifted i ad i quina estratègia hauries d’utilitzar

Estàs pensant a desenvolupar una estratègia d’Influencer Màrqueting, però no saps com retribuir als teus col·laboradors? Has de saber que existeixen dues formes principals de realitzar col·laboracions: a canvi de gifts (regals) o a través d’ads (anuncis pagats).

En les col·laboracions en espècie o gifted, s’ofereix al creador un producte, servei o experiència a canvi que promocioni la marca en els seus canals de xarxes socials. Això significa que no hi ha una compensació econòmica directa per a l’influencer. D’altra banda, els anuncis pagats impliquen un pagament monetari a l’influencer per la seva promoció, i en general, s’emet una factura pels serveis prestats.

És crucial entendre la diferència entre aquestes dues formes de col·laboració, ja que tenen implicacions tant per a la marca com per a l’influencer. L’ús d’etiquetes com #gifted o #ad en les publicacions dels influencers pot proporcionar una indicació clara de la naturalesa de la col·laboració.

Pros i contres de cada tipus d’estratègia
Gifted:
  • Sota cost per a la marca, ja que implica regalar productes, serveis o experiències al influencer a canvi de promoció.
  • Genera confiança en l’audiència quan l’influencer mostra els regals a les seves xarxes socials.
  • Pot transmetre una imatge positiva de la marca com a generosa i preocupada pels seus col·laboradors.
  • No tots els influencers accepten col·laboracions en espècie, especialment els més reconeguts.
  • Algunes audiències poden percebre les col·laboracions en espècie com una compra de l’opinió de l’influencer, la qual cosa pot danyar la imatge de la marca si no es gestiona correctament.
Ad:
  • Implica un pagament monetari a l’influencer per la seva promoció, a més de la possibilitat de rebre productes.
  • Les col·laboracions pagades solen tenir major visibilitat, mostrant-se a stories o en el feed de l’influencer.
  • Pot estructurar-se com a publicacions puntuals, projectes anuals o per rendiment de l’influencer.
  • Requereix una major inversió per part de la marca, però permet una col·laboració més professionalitzada.
  • És l’opció preferida per molts influencers, ja que els permet dedicar-se per complet a la creació de contingut.
  • Les col·laboracions pagades solen requerir un treball conjunt entre la marca i l’influencer per alinear el missatge i el to de la publicació.
gestor

Comentaris Recents

Els comentaris estan tancats.