Això és el que pregunta, sobretot la família, una mitjana de tres vegades al mes. No entenen la feina de Social Manager i tot el rerefons que comporta. I, bé, la veritat és que és difícil fer-los entendre en què consisteix exactament però d’això va l’article d’avui! A veure si podem resoldre els dubtes de molts.
La professió de Social Manager, tot i ser relativament nova, està absolutament devaluada. Per què? Perquè qualsevol pot (o creu que pot) ser-ho. I qualsevol que contracta pensa: “total, per crear tweets agafo al meu nebot l’informàtic o a algú a qui li pugui pagar poc i que a més faci unes quantes coses més. Això ho fa qualsevol”.
Però si li preguntes a un Social Manager què fa en el seu dia a dia et dirà que gestiona la presència de la marca a la qual representa en xarxes socials, que és un canal obert de comunicació eficaç i directa amb el client; monitoritza les opinions (les bones i les dolentes) per gestionar la reputació online, dinamitza les comunitats (les quals, a més, intenta que creixin cada dia), treballa des del seu telèfon mòbil mentre està de viatge o a les 23h de la nit mentre emeten la seva sèrie preferida…Seguim?
Tot client que només busqui vendre els seus productes o serveis sense escoltar a qui es troba a l’altre costat no tenen bones perspectives de futur. La competència és molta i el comprador és infidel per naturalesa. El Social Manager es trasllada dins el nucli de l’empresa i dirigeix tota la informació que percep d’aquesta a les xarxes socials, però això ho sabem nosaltres, els usuaris només veuen la marca. Si un Social Manager publica enllaços a pàgines amb continguts irrellevants, és l’empresa o marca la que publica enllaços a pàgines amb continguts irrellevants, veient danyada la seva imatge. Si no promociona adequadament els productes o serveis, és l’empresa qui no ho fa i s’auto destrueix.
El Social Manager i l’empresa han de ser un equip molt ben fusionat per assolir amb èxit els objectius del negoci.
Així doncs, i com a resum, podríem dir que el treball del Social Manager consisteix a construir un públic rellevant, tant en qualitat com en quantitat, i mantenir a aquest públic compromès. I això s’aprèn amb molta pràctica però també molts cursos, màsters i postgraus.
Comments open